Limuzyna na miarę XXI wieku? Czyli nowy Mercedes Klasy S

2021-mercedes-benz-s-class-front-1Nowy Mercedes Klasy S

Mercedes zaprezentował nową generację Klasy S, czyli najlepiej sprzedającej się limuzyny na świecie. W Niemczech auto będzie można zamawiać już od połowy września 2020 r., a pierwsze samochody pojawią się u dealerów w grudniu. Mercedes w końcu zaprezentował swoją flagową limuzynę – jak zwykle jest ultraluksusowo i… nieco bardziej minimalistycznie niż w poprzedniku. Z zewnątrz zmieniły się nie tylko wymiary (nowy model urósł w każdą stronę – zarówno w wersji z krótszym, jak i dłuższym rozstawem osi), ale dość wyraźnie także pas przedni i tylny auta. Na nowo zaprojektowano też oświetlenie, które po raz kolejny przeszło rewolucję.

Rewolucja we wnętrzu i sztuczna inteligencja2021-mercedes-benz-s-class-interior

Mercedes-Benz Klasy S zawsze słynął z komfortowego wnętrza. I nie inaczej jest w nowym modelu. Jak twierdzą projektanci, zależało im na stworzeniu przyjemnej atmosfery o typowym dla salonu charakterze – „eleganckim, szlachetnym i z dużą ilością światła”. Nowa jest, m.in. architektura deski rozdzielczej i system filtrowania powietrza. Nowa Klasa S w wielu obszarach stała się bardziej „inteligentna”. To tu debiutuje nowa generacja systemu multimedialnego MBUX. Układ dysponuje jeszcze bardziej rozbudowanymi zdolnościami uczenia się zwyczajów użytkownika i prowadzenia z nim dialogu. Co więcej, niektóre działania można przeprowadzić nawet bez wypowiadania hasła aktywacyjnego „Hej Mercedes” (np. odebranie połączenia telefonicznego). „Hej Mercedes” objaśni też funkcje pojazdu i odpowie na pytania dotyczące wiedzy ogólnej. W Klasie S z obsługi głosowej można korzystać także z tylnej kanapy.

Różnorodna gama silnikowa

W momencie debiutu nowa Klasa S pojawi się z sześciocylindrowymi, trzylitrowymi silnikami benzynowymi (367 i 435 KM) i wysokoprężnymi (286-330 KM). Wkrótce dołączy do nich topowa jednostka V8 ze zintegrowanym rozruszniko-alternatorem (ISG) i 48-woltową instalacją elektryczną, a w 2021 r. pojawi się pełnowartościowa hybryda plug-in o ok. stukilometrowym zasięgu w trybie elektrycznym.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wpisy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *